سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! من از تو خشنودی به قضایت، برکت مرگِ پس از زندگی، خوشی زندگی پس از مرگ، لذّت نگریستن به رخسارت، شوق دیدار و دیدنت بی تنگنایی زیانبار و یا فتنه ای گمراه کننده را خواستارم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
انواع پرورش و نگهداری گل رز
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • انواع رزها

    رزهای دو رگه چای Hybrid tea roses

     

              

                                              

    رزهای این گروه ساقه های گل دهنده بلندی دارند. هر ساقه به تعداد محدودی گل منتهی می شود. غنچه ها از نظر اندازه متوسط یا بزرگ هستند. رزهای دو رگه چای مناسب تهیه شاخه گل بریده می باشند. اما برای کاشت در حاشیه نوع Floribunda  مناسب تر است.

     

    رزهای فلوریباندا roses: Floribunda

     

     

                                              

    این رزها در انتهای هر ساقه گل دهنده , دسته ای از غنچه و گل دارند. این غنچه ها معمولا همزمان با هم باز می شوند. به دلیل تعداد بیشتر گلها و گل دهی نسبتا طولانی تر, برای حاشیه کاری و کاشت در باغچه مناسب تر می باشند.

     

    رزهای مینیاتورMiniature roses

     

                                                   

    گلها و برگهای این رزها کوچک بوده و فرم و شکل گیاه نیز بوته ای می باشد. به طوری که حد اکثر ارتفاع آنها حدود چهل سانتیمتر است. رزهای مینیاتور را علاوه بر کاشت در بیشتر باغچه ها و یا حاشیه ها, در گلدان نیز می توان پرورش داده و طی فصل سرد آنها را به داخل خانه انتقال داد.

     

    Ramblers and Climbersرزهای رونده

     

                                          

    رزهای رونده شاخه هایی محکم و غیر قابل انعطاف دارند. گلهایشان نیز از نظر اندازه و حجم بزرگتر از گلهای Rambler می باشد و در طول فصل رشد دارای چند ین دوره گلدهی میباشند. برای پوشاندن سطح د یوارها, اغلب از رونده رزهای رونده و برای پوشش زمین و همچنین تنه درختها و یا ستون های تزیینی بیشتر از رزهایRamble استفاده می شود.

     

      

    رزهای درختچه ای (مجنون)Standard roses

     

                                       

    رزهایی که ساقه هایی به طول 75 الی 150سانتیمتر داشته باشند; در این گروه قرار می گیرند و به سه دسته تقسیم می شوند.دسته اول رزهای درختچه ای با طول ساقه 75 سانتیمتر که به Half standard یا نیمه درختچه معروف هستند.دسته دوم با طول ساقه 100 سانتیمتر که به اصطلاح Full standard یا درختچه کامل نامیده می شود. و دسته سوم با ساقه ای به طول 150سانتیمتر که Weeping standard یا همان رزهای مجنون می باشند.



    عادله جولائی ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 2:22 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :185825

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    انواع پرورش و نگهداری گل رز
    عادله جولائی
    این وبلاگ آموزشی به منظور یاددهی انواع و پرورش و نگهداری گلهای رز ایجاد شده است و به عنوان پروژه فردی دوره کارشناسی تکنولوژی آموزشی در دانشگاه اراک ارائه گردیده است.

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    انواع پرورش و نگهداری گل رز

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<