سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا سخن که از حمله کارگرتر بود . [نهج البلاغه]
انواع پرورش و نگهداری گل رز
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • عوامل محیطی

    اغلب رزها مکانهای گرم و آفتابی یا نیمه آفتابی با خاک نرم و مقوی دارای آب کافی با جریان هوای زیاد را دوست دارند . بتابر این رزها گساهان پر توقعی محسوب می شوند . هر چه شرایط محیطی بهتر باشد به همان مقدار احتیاج رزها به مراقبت کمتر می شود.

    گرما- آفتاب

    برای رزها باید محل گرم و آفتابی انتخاب شود.فضاهای  باز و چمنزارها و فضا های درختکاری شده بهتر می باشد . مکانهای نیمه سایه و یا سایه روشن را رزها به خوبی تحمل می کنند.

    نوع خاک

    بهترین و مناسبترین خاک , خاک نیمه سنگین شنی رسی هوموس دار و ماسه دار می باشد. خاکی که به مقدار کافی قدرت نگهداری مواد غذایی و آب را داشته و همچنین به قدر کافی نرم و پرزدار بوده و بتواند جریان عبور آب و هوا را خوب فراهم کند.

    عمق خاک

    برای رزهایی که ریشه شان نسبتا عمیق در خاک فرو می رود بهتر است خاک محل چند ماه قبل از کاشت به عمق دو بیلچه شخم زده و هوا داده شود.

    آب

    رزها احتیاج به آب زیادی دارند و از طرفی نسبت به خیسی خیلی حساس می باشند. خاک مورد نظر باید قابلیت نگهداری آب کافی را داشته باشد . در صورتیکه خاک سبک بوده و قابلیت نگهداری آب را نداشته باشد, می توان با اضافه کردن ماسه و تورب تکه درشت و پرلیت و غیره آن را بهبود داد.



    عادله جولائی ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 12:3 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :185821

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    انواع پرورش و نگهداری گل رز
    عادله جولائی
    این وبلاگ آموزشی به منظور یاددهی انواع و پرورش و نگهداری گلهای رز ایجاد شده است و به عنوان پروژه فردی دوره کارشناسی تکنولوژی آموزشی در دانشگاه اراک ارائه گردیده است.

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    انواع پرورش و نگهداری گل رز

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<